سرخط خبرها

درباره سریال «جومونگ ۳» + بازیگران، خلاصه داستان و زمان پخش

  • کد خبر: ۲۱۳۴۷۸
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
  • ۲
درباره سریال «جومونگ ۳» + بازیگران، خلاصه داستان و زمان پخش
سریال «جا میونگ گو»، «امپراطور افسانه‌ها»، «شاهزاده جا-میونگ» که در ایران به «جومونگ ۳» نیز معروف است در سال ۲۰۰۹ و با بازی جونگ ریو وون، پارک مین یانگ و جونگ کیونگ هو ساخته شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، افسانه جومونگ با نام دیگر کتابچه سه امپراتوری (به کره‌ای: 주몽)، یک مجموعه تلویزیونی کره‌ای در ژانر درام و تاریخی است که از آوریل ۲۰۰۶ تا مارس ۲۰۰۷ میلادی در شبکه ام بی سی (یکی از چهار شبکه اصلی تلویزیونی در کره جنوبی) به نمایش درآمد.

درباره سریال جومونگ

داستان این مجموعه درباره زندگی جومونگ بنیان‌گذار امپراتوری گوگوریو است که از ۳۷ تا ۱۹ پیش از میلاد بر منچوری و بخش شمالی شبه جزیره کره حکومت کرد. بنا بود این مجموعه در ۶۰ قسمت پخش شود که با استقبال مردم ام بی سی آن را به ۸۱ قسمت افزایش داد. حق پخش تلویزیونی این سریال به قیمت ۸ میلیون دلار در مارس ۲۰۰۶ به شبکه‌های محلی در کشورهایی چون ژاپن، تایوان، هنگ‌کنگ، آمریکا، ویتنام، تایلند، سنگاپور، میانمار، فیلیپین، ترکیه، قزاقستان، مغولستان، اندولزی، فیجی، افغانستان، ازبکستان و مالزی فروخته شد.

این مجموعه در ایران با نام افسانه جومونگ پخش و با استقبال زیادی مواجه شد. در ادامه این سریال، مجموعه سرزمین باد‌ها در سال ۲۰۰۸ به عنوان جومونگ ۲ و پس از آن مجموعه جا میونگ گو در سال ۲۰۰۹ به عنوان جومونگ ۳ ساخته شد.

درباره سریال «جومونگ ۳» + بازیگران، خلاصه داستان و زمان پخش

پوستر سریال جومونگ ۳

خلاصه داستان سریال «جا میونگ گو» (جومونگ ۳)

جومونگ ۳ بر خلاف دو سریال قبلی، موفقیت چشم‌گیری در زمان پخش در کره به دست نیاورد و همین باعث شد که به جای ۵۰ قسمت که ابتدا برنامه‌ریزی شده بود، در ۳۹ قسمت به پایان برسد. با این وجود امتیاز این سریال در حال حاضر در سایت «مای‌دراما لیست» ۷.۸ از ۱۰ از مجموع بیش از ۱۵۰۰ رای است که امتیاز بدی محسوب نمی‌شود.

داستان این سریال از این قرار است که «جا میونگ» (با بازی جونگ ریو وون) و «را هی» (پارک مین یانگ) دو خواهر ناتنی و شاهزاده خانم‌های کشور ناکرانگ هستند که هر دو در یک ساعت به دنیا آمده‌اند. پیشگو هشدار داده است که یکی از این دو کشور را نجات می‌دهد و دیگری آن را نابود می‌کند. جا-میونگ توسط وانگ جاسیل، مادر جاه طلب راهی مورد سوء قصد قرار می‌گیرد، اما به طور معجزه‌آسایی در آخرین لحظه به استان شاندونگ می‌گریزد. او در آنجا به یک هنرمند برتر در گروه هنرمندان شاندونگ تبدیل می‌شود. جامیونگ بعد از اینکه به هویت واقعی خود پی می‌برد به عنوان یک شاهزاده خانم سلطنتی به کشور ناکرانگ باز می‌گردد. بازگشت او باعث درگیری بر سر حق تاج و تخت می‌شود. مادر جا-میونگ او را کاهن معبد می‌کند تا جانش را نجات دهد. او در آنجا سیستم «جا میونگ گوگ» را برای دفاع از کشور ناکرانگ ابداع می‌کند؛ سیستمی که شامل یک طبل عظیم برای اطلاع دادن حملات دشمن به سربازان است. در همین زمان او با شاهزاده هو دونگ (با بازی جونگ کیونگ هو) پسر امپراطور موهیول از کشور گوگوریو آشنا می‌شود و به او علاقمند می‌شود. اما شاهزاده هودونگ که برای جاسوسی به ناکرانگ آمده، با خواهر جا میونگ یعنی راهی ازدواج می‌کند تا از طریق او بتواند طبل کشور ناکرانگ را نابود کند و راه را برای تسخیر کشور ناکرانگ توسط گوگوریو باز کند...

درباره سریال «جومونگ ۳» + بازیگران، خلاصه داستان و زمان پخش

بازیگران سریال «جا میونگ گو» (جومونگ ۳)

جونگ ریو-وون در نقش شاهزاده جامیونگ یا پوکو

جونگ کیونگ هو در نقش شاهزاده هودونگ

پارک مین یونگ در نقش شاهزاده لاهی

جین جی هی در نقش کودکی شاهزاده لاهی

لی می‌سوک در نقش وانگ جاشیل (مادر لاهی)

سونگ هیون آ در نقش سونگ مائه سئول سو (همسر سوم موهیول)

کیم سونگ ریونگ در نقش موهاسو (مادر جامیونگ، همسر اول چوی ری و ملکه نانگ نانگ)

هونگ یو سئوب در نقش چویری پادشاه ناک رانگ (پدر جامیونگ و لاهی)

مون سونگ کئونگ در نقش موهیول پادشاه گوگوریو (پدر هودونگ و همسر اول او یئون دختر وزیر بویو و شاهزاده بویو، همسر دوم او جیلی دختری از قبیله بیرو، همسر سوم او سونگ مائه سئول سو)

کیم سو-هیون در نقش میو ری

لیجو هیون در نقش وانگ هول (ژنرال بزرگ نانگ نانگ، عموی لاهی، برادر کوچک وانگ جاشیل و وانگ گوگن، همسر مو یانگ هی که به‌خاطر کشته نشدنش با همسر برادر بزرگ‌ترش ازدواج کرد)

یو اوک هوان در نقش ایل پوم یا هانگ کای (پسر دال گبی ندیمه مو هاسو از دونگ مویون، محافظ جامیونگ)

گو سو-هی در نقش مو یانگ هی (همسر اول وانگ گوگن و همسر دوم وانگ هول)

لی وون جونگ در نقش چا چا سونگ (رئیس تئاتر جوی و سرپرست جامیونگ و ایل پوم، مردی که نام آن‌ها را پوکو و هانگ کای گذاشت، همسر می‌چو)
جو می‌ریونگ در نقش می‌چو همسر چا چا سونگ

درباره سریال «جومونگ ۳» + بازیگران، خلاصه داستان و زمان پخش

زمان پخش سریال «جا میونگ گو» (جومونگ ۳)

مدیر واحد دوبلاژ سیما با اعلام تدارک دوبله فیلم و سریال‌های نوروزی از دوبله فصل سوم «جومونگ» با عنوان «جا میونگ گو» برای نوروز خبر داد.

فرشید شکیبا مدیر واحد دوبلاژ سیما از دوبله فیلم‌ها و سریال‌های جدید برای شبکه‌های تلویزیونی خبر داد و گفت: سریال «جا میونگ گو» از جمله سریال‌های نوروزی است که با گویندگی ۴۵ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما در حال دوبله است. وی افزود: این سریال در ادامه سریال جومونگ، ساخت کشور کره جنوبی در سال ۲۰۰۹ که قرار است از شبکه تماشا پخش شود. بازیگران این مجموعه جونگ ریو-وون، جونگ کیونگ هو و پارک مین یونگ هستند و این مجموعه دنباله‌ای بر افسانه جومونگ و سرزمین باد‌ها است.

درباره سریال «جومونگ ۳» + بازیگران، خلاصه داستان و زمان پخش

درباره  تیم دوبله سریال «جا میونگ گو» (جومونگ ۳) در ایران

مدیر دوبله این سریال امیری حکیمی و صدابرداری آن بر عهده علی ذوالفقاری است. شیلا آژیر، نسرین اسنجانی، بابک اشکبوس، ارغوان افراسیاب، مهوش افشاری، رضا الماسی، دانیال الیاسی، آرزو امیربدری، محمد بهاریان، باران بهرامی، علی بیگ محمدی، محمد تنهایی، مریم جلینی، ارسلان جولایی، محمدرضا حسینیان، اعظم سادات دلبری، سیما رستگاران، شیرین روستایی، آرزو روشناس، منوچهر زنده دل، افشین زی نوری، حسین سرآبادانی، لادن سلطان پناه، ابوالفضل شاه بهرامی، مریم شاهرودی، فاطمه شعشعانی، پریا شفیعیان، خشایار شمشیرگران، محمد صادقیان، سحر صحامیان، بهروز علیمحمدی، میلاد فتوحی، پویا فهیمی، شروین قطعه ای، امیربهرام کاویانپور، امیرصالح کسروی، نسرین کوچک خانی، مریم معینیان، اسفندیار مهرتاش، مریم مهماندوست، علی همت مومیوند، نیما نکویی فرد، حسین نورعلی، نازنین یاری و امیر حکیمی صداپیشه‌های این سریال بوده اند.

در ادامه ویدئویی از پشت صحنه دوبله سریال «جومونگ ۳ » را مشاهده کنید

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
0
1
یک سریال بی‌محتوا و فمینیستی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
1
1
سریال بسیار بد و بیراهی هستش
تکلیف هیچ کدوم از شخصیت های فیلم با خودشون مشخص نیست
فقط آخرش جالبه که با نابودی و سقوط کامل ناکرانگ به پایان می‌رسه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->